Wymarzona figura do lata z programem Małych Kroków

Za oknem coraz piękniejsza pogoda, a temperatura cały czas idzie do góry. Powoli zaczynamy też rezygnować z ciepłych ubrań. Każda kobieta w okresie wakacyjnym chce wyglądać jak najlepiej, dlatego wraz z marką Aqua Slim postanowiliśmy przybliżyć Wam program „Mały krok – Wielka Zmiana. Dzięki temu programowi i wdrożeniu kilku zasad w nasze życie możemy zawalczyć o lepszą figurę oraz samopoczucie. Nie każdy ma czas, aby kilka razy w tygodniu odwiedzić siłownię lub być aktywnym fizycznie w innej formie. Okazuje się, że w ciągu dnia, podczas zwykłych czynności jakie wykonujemy, możemy kształtować naszą sylwetkę, poprawiać kondycję naszej skóry a nawet przyczynić się do zrzucenia kilku kilogramów. Wystarczą drobne zmiany w naszych codziennych decyzjach, aby połączyć przyjemne z pożytecznym. W ramach programu „Mały krok – Wielka zmiana” Aqua Slim, dietetyk oraz trener przygotowali listę rzeczy, które pomogą nam osiągnąć wymarzoną sylwetkę bez większego wysiłku. 


Rady trenera


  •  Do osiedlowego sklepu jedź rowerem, pobiegnij lub idź marszobiegiem, każdy Twój krok przybliża Cię do idealnej sylwetki.
  •  Zamiast windy użyj schodów, każdy stopień to spalonych 3 kcal, a 12 takich stopni to już 36 kcal. Mieszkając na 2 piętrze spalisz ich dziennie 144.
  • Jeżeli mieszkasz w mieście zastanów się nad zmianą środka transportu z autobusu/samochodu na rower, każde przejechane 15 min w średnim tempie to spalone 125 Kcal, czyli dziennie możesz ich spalić aż 500
  •  Podczas pracy siedzącej napinaj raz jeden raz drugi pośladek, to znacznie poprawi ich wygląd, jak również wzmocni mięśnie wewnętrzne brzucha odpowiedzialne bezpośrednio za płaską talię
  •  Jadąc do pracy autobusem wysiądź przystanek wcześniej, ten spacer do pracy pozwoli Ci spalić ewentualne słono-słodkie przekąski, po które sięgniesz
  •  Odkurzając wykonuj wyraźny ruch raz jednym raz drugim ramieniem, wyraźnie prostuj i zginaj przedramię. Pobaw się tak przez 10 min. Efekty i mocniejsze ramiona odczujesz szybciej niż myślisz.
  •  Jeżeli masz pracę siedzącą to postaraj się co godzinę zrobić sobie krótką przerwę na kilka przysiadów lub pompek i wypij szklankę wody, te drobne działania poprawią Twoją koncentrację.
  • Stojąc w autobusie napinaj izometrycznie poszczególne partie ciała, przytrzymaj napięcie przez 15-30 sec. i rozluźnij mięsień, powtórz to samo jeszcze 2 razy. Ten niewidzialny trening wypełni czas przejazdu, a powtarzany 3 razy w tygodniu wzmocni Twoje całe ciało.
  • Chcesz zrobić coś dobrego dla swojego ciała? Zaraz po wstaniu zrób 10 brzuszków, 10 damskich pompek i 10 przysiadów. A potem przeciągnij się mocno. Wzmocnisz mięśnie i pobudzisz krążenie.

Rady dietetyka
  •  Zamiast słodkiej drożdżówki, na drugie śniadanie wybierz kefir lub jogurt. Wspomagają one prawidłową przemianę materii oraz zapewniają porcję białka niezbędnego dla mocnych kości.
  • Orzechy i migdały są bogatym źródłem kwasów omega-3.. Jedz je wieczorem ponieważ wtedy są one najlepiej przyswajalne przez organizm.
  •  Zanim wybierzesz się do restauracji, zjedz coś małego, np. jogurt z otrębami. W ten sposób delikatnie zaspokoisz głód i łatwiej stawisz czoła pokusom, szczególnie tym z karty deserów.
  • Mimo, że nie istnieją słodycze, które sprawią, że wskazówka na wadze zacznie spadać, możemy wybierać takie, które zawierają stosunkowo mało szkodliwych kwasów tłuszczowych, mają niski indeks glikemiczny, jak również dostarczają cennych składników mineralnych i witamin. Są to na przykład gorzka czekolada, sezamki, suszone owoce czy chałwa.
  • Nacinanie kiełbasek i innych mięs przed grillowaniem sprawia, że będą one miały zdecydowanie  mniej tłuszczu.
  •  Tkanka tłuszczowa w okolicy brzucha ma łatwość gromadzenia się, kiedy w diecie jest dużo produktów o tak zwanym wysokim indeksie glikemicznym jak np. gotowana  marchewka, białe pieczywo, słodycze.
  •   Świetną alternatywą dla cukru, do słodzenia napojów, jest  ksylitol. Występuje on naturalnie w drewnie brzozy, dlatego nazywany jest cukrem brzozowym.
  • Dbając o cerę dostarczaj do organizmu beta-karoten oraz  pełnowartościowe białko. Beta-karoten  znajdziemy w morelach, brzoskwiniach lub melonach, jak również w warzywach takich jak: marchew, czerwona papryka, pomidory. Z kolei pełnowartościowe białko odnajdziemy w takich produktach jak kurczak, indyk i ryby, w szczególności zaś dorsz.
  • Aby  włosy były mocne i lśniące w codziennej diecie  nie może zabraknąć mięs, ryb, nasion roślin strączkowych takich jak: fasola, soczewica czy groch, orzechów oraz kurzych jaj.
  • Do sałatek zamiast majonezu dodaj  jogurt naturalny. W ten sposób sałatka będzie miała mniej cholesterolu i tłuszczu.
  •  Dobrym sposobem na przyspieszenie przemiany materii jest picie kilka minut po przebudzeniu przegotowanej wody o temperaturze pokojowej. W ten sposób nie tylko nawadniasz organizm ale również pobudzasz go do pracy.
  • Jeżeli masz ochotę na parówki, postaraj się wybrać te o  najwyższej zawartości mięsa.
  • Dobrym sposobem na poprawę przemiany materii jest picie czerwonej herbaty. Garbniki w niej zawarte przyspieszają metabolizm tłuszczów dodatkowo regulując pracę żołądka. Dzięki temu, z pokarmu wchłanianych jest więcej substancji pokarmowych, a mniej tłuszczów.
  • Na przekąski wybieraj koktajle owocowe. Zapomnij o krakersach, chipsach i ciastkach, wszystkie one zawierają spore ilości tłuszczu i cukru.
  •  Ostatni posiłek dnia zjedz nie później niż trzy godziny przed snem. Ten czas jest wystarczający dla naszego organizmu na prawidłowe strawienie posiłku.
  • Warzywa powinny stać się dla nas nieodłącznym elementem każdego posiłku.
  • Ryby dostarczają nam wielu ważnych mikroelementów, ale nie ma powinny pojawiać się na naszym talerzu częściej niż dwa razy w tygodniu.



Jak widzicie jest dużo porad, których wdrożenie nie jest dużym wysiłkiem, a może pomóc nam w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Przy okazji robicie coś dobrego dla swojego ciała i ducha.
Ja sama od pewnego czasu staram się korzystać z tych porad każdego dnia. Myślę, że na pierwsze efekty wizualne jeszcze za wcześnie, ale na pewno poprawiło się moje samopoczucie. Co zmieniłam w pierwszej kolejności? Piję 2 litry płynów w ciągu dnia. Odkąd pamiętam zawsze miałam z tym problemy i jakoś ciężko było mi się do tego przyzwyczaić. Teraz każdego ranka zabieram ze sobą dużą butelkę wody mineralnej i pilnuję, aby wieczorem była ona pusta. Poza tym staram się dokonywać świadomych wyborów przy dobieraniu posiłków. Czasem niewielkie zmiany mogą bardzo pomóc, co udowadniają powyższe porady dietetyka.  

Mam nadzieję, że dzięki temu postowi chociaż część z Was wcieli kilka porad w życie. Wszystkie przecież chcemy być zdrowe i piękne!



Pozdrawiam :)

Beata

17 komentarzy:

  1. Swego czasu i ja piłam wodę z Aqua Slim - czy zauważyłam jakiś efekt - sama nie wiem,ale jest,to dobry "pierwszy krok" w stronę idealnej figury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem dokładnie tego samego zdania. Nie zastąpi ona nam ćwiczeń ale na pewno pomoże :)

      Usuń
  2. A ja nie mogę znieść smaku Aqua Slim, dla mnie to smakuje jak woda z cukrem ...:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo myślałam kiedy próbowałam to pić.

      Usuń
    2. Jakiś czas temu i ja zdecydowałam się sięgnąć po Aqua Slim niestety woda była tak przesłodzona że nie potrafiłam jej przełknąć :( szkoda...

      Usuń
  3. Aqua Slim jakiś czas temu próbowałam okropność;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak nie jest rewelacyjny, ale można sie przyzwyczaić :)

      Usuń
  4. Fajne rady zdrowego odżywiania się<3
    Zapraszam na mojego bloga, to nie reklama tylko zaproszenie
    http://do-wyboru-do-koloru-projekty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. czekalam na tego typu rady :) musze sie stosowac bo coraz latwiej siegam po slodkie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja muszę sie wziąć za siebie ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super rady! :) Aqua Slim powinnam chyba zacząć pić :D

    p.s. czyli ja spalam 288 kalorii wchodząc na 4 piętro :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od miesiąca biorę się w garść i coś mi to słabo wychodzi , ale od jutra hihi nie ma bata!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja po ciąży mam trochę na plusie, nie jest źle, ale jednak to nie to co było.. ;) Staram się jednak zdrowo odżywiać i ćwiczyć, ale też nie mogę brac jakiś wspomagaczy, bo karmię.

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze wiedzieć :P



    ps. a u mnie? NOWY SET W BIELI :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My beauty world , Blogger